Om de zware rails, locomotieven en wagonnen naar de evenementen te kunnen vervoeren beschikte CnC in eerste instantie over een remise in een stationsvorm dat achterop een vrachtwagen met railsijsteem getrokken kan worden, na afzetten kunnen de treinen nu zo uit de remise gereden worden.


Rails worden zo vanuit de remise op een wagon naar de legplaats voor rails gebracht. Als de remise dan leeg is kunnen er wagonnen in gestald worden voor de nacht. Het is ook een leuk Bayerisch stationnetje.


In 2007 hadden we al 5 locomotieven bij evenementen in gebruik, met 9 wagonnen maar ook meer als 240 meter rails. Dus een tweede remise/station kwam er, nu met 2 sporen naar buiten en een 3e blind spoor binnen. Nu kan alles in 2 keer rijden meegenomen worden.



In het voorjaar van 2010 kwam er zelfs al een 3e remise/station. Speciaal voor kleinere banen een klein enkelsporig remise/station. Met de buitenmaten van 500x220cm kan het een treinlocomotief met 4 kolenwagens opslaan.


Sinds 2016 beschikt CnC minitreinen over een eigen vaste baan achter de boerderi van de eigenaar. Op een gebied van 100 bij 70 meter loopt een grote baan in U vorm waarom 2 grote eindstations en 2 remise's staan.

 

Cookies helpen ons onze services te leveren. Door onze services te gebruiken, geeft u aan akkoord te gaan met ons gebruik van cookies. OK