De Nederlandse 3700 met de bouwer van alle locomotieven. De 3700 heeft electrische aandrijving waardoor deze ook op evenementen binnen kan rijden.


Het begon allemaal met deze SIK locomotor van de NS. Bediening in de gereedschapkast achterop en onder de motor kap een enkele enorme 12v. accu.


De Duitse 03 van de DB is met 4,20 meter de langste lokomotief en heeft een eigen 12 pk. hydrauliek-motoraandrijving in de tender.


De Bayerische type 70 der BRG is een plaatje om mee te rijden. Net als de 3700 is deze loc electrisch, maar kan omschakelen van 24 volt naar 12 volt om langzamer en daardoor veiliger op binnen evenementen te kunnen rijden.

 

Oost Duitse V-100, Baureihe 212 van de BRD. Bij CnC minitreinen een van de 2 grote werkpaarden. Heeft een 12 pk luchtgekoelde diesel met hydraulische aandrijving. Gewicht van deze loc 270 kg.

 

West-Duitse V-100, Baureihe 199 van de DB, diesel, ook met een 12 pk diesel hydraulische motor, gewicht 270 kilo.




De Baureihe 78 is een dummy en is een Duitse z.g. donderbus, is echter nog niet voorzien van aandrijving.





Voor de STAR in Stadskanaal werd een NS 2400 gebouwd, voorzien van 10 pk. dieselhydraulische aandrijving, is nu wel weer in rood/bruin geschilderd.


Nicki & Frank S. nr: 2, van de Damfklleinbahn Muhlenstroth loc nr. 4                                                 Een 600 mm smalspoorloc Henschel C-n2 met nummer 25982 die nog steeds in bedrijf is.      Daarom heet deze bij CnC dan ook Nicki & Frank S. nr: 2.

 

De 23 058 is een stoomlocomotief type 23 gebouwd voor de DB en in 2010 omgebouwd voor lijnolie-stook, het was de bedoeling om op de lijn Sneek Stavoren te gaan rijden voor de FStM. Onze locomotief is daarom ook geheel geschilderd in de huisstijl van de FStM.     Onze 23 058 is hierdoor de enige stoomloc ter wereld met logo van de FStM.

De DE 2200 is een diesellocomotief van de NS, waarvan voor de NS er 150 zijn gebouwd tussen 1955 en 1958. De laatste DE 2200 heeft bj NS dienst gedaan tot 2003. Momenteel rijden er nog 7 bij diverse museumlijnen. Bij CnC minitreinen is de DE 2200 in de orginele roodbruine kleuren gemaakt,  NS logo's van de jaren '50 en rijd met een 10 pk sterke benzine motor met hydraulische aandrijving. 

 


De MIJSM 21 is een natuurgetrouwe copy die gebouwd is als voorbeeld model voor op station Marrum Westernijkerk zelf. Dit model is een copy van de NFLS 01 welke gebouwd is in 1901 door Aktiengesellshaft Hohenzollern, Düsseldorf voor de Noord Friesche Lokaal Spoorwegmaatschappij. Deze loc heeft daadwerkelijk hier in Friesland gereden van 1901 tot 1905, tussen Leeuwarden, Stiens en Dokkum. Vreemd detail was dat de machinste hier links stond waar ook alleen maar de bediening was, en pas na 1921 ook rechts bediening kreeg. 


Baureihe 55 is een grote tenderlokomotief van de Deutsche Reichsbahn, die van oorsprong een Pruisische G7.1 is. Van dit type zijn er tussen 1893 en 1935 liefst 1002 exemplaren gebouwd in diverse verschillende uitvoeringen. De laatste ging als 55 642 in 1964 met pensioen en staat tegenwoordig in het Transport Museum Dresden, maar bij CnC minitreinen is hij wel rijdend.


Baureihe 50 is zondermeer de meest gebouwde stoomlokomotief ter wereld. Er werden tussen 1937 en 1945 maar liefst 2159 exemplaren van dit type gebouwd. Bij 735 exemplaren werd de tender uitgevoerd met een cabine. Na de oorlog waren er nog 350 exemplaren van over waarvan de laatste, de 50 4088 in 1980 bij de Deutsche Staatsbahn met pensioen ging. Ook nu rijden er nog diverse exemplaren bij diverse spoor musea rond, waaronder bij CnC minitreinen.

HOOFDMENU

 

Cookies helpen ons onze services te leveren. Door onze services te gebruiken, geeft u aan akkoord te gaan met ons gebruik van cookies. OK